Friday 28 October 2011

Petrosains, Suria KLCC

Assalamualaikum :)

Kali terakhir masuk Petrosains masa rombongan Sekolah Agama Rakyat Mempaga 2, kalau tak silap tahun 1998 .. Banyak perubahan yang dilakukan .. Jom cuci mata dan kurangkan stress kerja ..


Serba sedikit tentang Petrosains:-


Petrosains adalah Science Discovery Centre yang menggunakan pendekatan yang menyeronokkan dan interaktif untuk memberitahu cerita sains dan teknologi industri petroleum. Konsep dan kandungannya berkisar khusus di seluruh sains petroleum dan umum tentang sainsSemua pendekatan yang diguna pakai oleh Petrosains meletakkan penekanan terhadap  keseronokan pembelajaran dan bukannya pada menghafal fakta-fakta saintifik yang rapi.


Petrosains ditempatkan di dalam bangunan tertinggi di dunia, Menara Berkembar Petronas, Kuala LumpurBerada di Aras 4 dan 5 kedua-dua Tower 1 dan Tower 2 Menara Berkembar, Petrosains meliputi kawasan pameran jumlah lebih daripada 70,000 kaki persegi. Pintu masuk ke Petrosains adalah melalui Aras 4 pusat membeli-belah Suria KLCC. Pusat membeli-belah tersebut boleh diakses melalui pelbagai mod pengangkutan awam.


Petrosains Sdn. Bhd. Telah diperbadankan untuk melanjutkan komitmen PETRONAS sebagai warga korporat yang bertanggungjawab dari segi sosial dalam menyediakan persekitaran yang kaya dan merangsang bertujuan untuk meningkatkan celik sains dan menanamkan minat  rakyat Malaysia keghairahan untuk mendapatkan pengetahuan saintifik. Di samping itu untuk membuka tetingkap maklumat mengenai sejarah dan pembangunan petroleum dan produk yang berkaitan, pusat ini juga mewujudkan lebih banyak kesedaran mengenai peluang-peluang kerjaya yang besar dalam industri.

Untuk maklumat lanjut:- Petrosains

Luas Petrosains ni

Sebelum pergi, please check promosi yang Petrosains tengah buat .. boleh dapat diskaun 15% .. click here

tak mahal .. berpatutan dengan ilmu yang kite dapat

nampak tak arus elektrik kat tangan?

tak dapat jumpa .. ambil gambar sama-sama pun jadilah ..


ilusi mata

masa itu emas

hp dulu-dulu

waAa besar nyer..
 Banyak info-info menarik untuk pembelarajan kanak-kanak ..




hai .. nama saya 'T-Rex' ..


taman purba

kanta pembesar

(^^,)


Seksyen ini ada gempa bumi .. huhu ..








syok giler .. ada jugak rama-rama nak hinggap ..


Seperti di Pelantar Minyak




nampak tak apa2?








siapa pandai?? tolong lengkapkan ayat nie..

kalau kaya boleh la shopping sini ye kawan-kawan ..

kawan-kawan yang pernah pergi .. jom kongsi pengalaman di sini (^^,)

6 comments:

syazana amira said...

lama dah tak pergi.. huhu

mashitah ismail said...

last pegi bile syazana?
(^^,)

umiawadah said...

akak dah pergi 3 tahun lepas dengan anak-anak,sebab masuk lewat tak dapat nak menerokai kesemuanya...tapi memang berjalan sampai mula hingga habis...mujur mereka sediakan troller untuk anak kecil akak...seronok kan!

mashitah ismail said...

terima kasih akak ummi...sudi skodeng blog saya.. (^^,)

masa ni saya dtg awal...mmg xlarat nk terokai semua...luas sgt tempat ni dan bgs utk anak-anak yang ingin belajar tentang dunia sains... seronok sgt2..jom kte g lagi!!

umiawadah said...

uish...nak g lagi boleh...tapi kena budget sikit...dulu ramai anak-anak sekolah rendah...ni dah naik menengah..harga dewasa dah...

mashitah ismail said...

hehe..haah jgk...best la anak-anak akak dpt mama blogger ni...(^^,)