Tuesday 18 October 2011

Tangkuban Perahu

:- sambungan cerita dari SINI

Assalamualaikum,

Pendek cerita, saya rindu suasana di Bandung yang nyaman, segar, dll....masa pergi awal bulan oct hari tu tengah musim kemarau..langsung tak ada hujan..panas tapi tak panas macam di Malaysia..kalau boleh nak pergi lagi tapi kene kumpul duit dulu :( ...siapa yang dermawan nak bawak saya??? waaaa (vv.) hehehe

Gambar dibawah ini semua di tangkuban perahu, sorry kalau kualiti tak berapa bagus...janji boleh dijadikan kenang-kenangan kan?? mana la tahu ada jodoh+rezeki boleh pergi lagi...


Pak Usep tengah bercerita sejarah tangkuban..
Sejarah Tangkuban Perahu memang best ..tapi saya tak boleh nak cerita sebab takut tersalah fakta nanti hehe
nampak macam dekat tapi sebenarnya jauh
opah adam, pak long and wife pak long
opah adam and mak su
aki and opah adam
volcano and plate tectonic
subhanallah..kalau lah aktif gunung ni..xsempat nak lari..
peta gunung di kantor informasi
gambar kawah ratu
jenis-jenis batuan
gambar kawah upas
luas jugak kan

kering jer pokok-pokok kat sini

kabus dah datang

cantik motor pink




-Kadar bayaran masuk ke Tangkuban Perahu = Rp50,000/seorang[mahal sebab saya pelancong] kalau orang tempatan murah jer..

-Macam biasa di blog-blog yang ada cerita tentang Tangkuban Perahu mesti ada sebut tentang jurujual yang ramai sangat kat sana.  1 tips sahaja dari saya, kalau tak berminat nak beli jangan lebih-lebih tanya.  Tapi kalau ikhlas nak tolong beli aje barang yang dijual tapi jangan lupa tawar menawar dulu ye. 

0 comments: