Sunday, 19 February 2012

Kenapa Dato' K bagi Siti Strawbery Coklat??

.. Assalamualaikum ..

Sebab Strawbery Coklat rasanya sedap!! Sesuatu yang lazat/sedap jika dikongsi bersama-sama orang yang tersayang akan memberi impak yang sangat dalam [jiwang pulak mashi ye] .. Mentang2 pergi Cameron Highland (CH) ..hehe.. Mashi menumpang tuah ibu mengandung jer .. Ibu Qalish teringin makan buah strawbery fresh .. beruntung kalau ada ramai kakak ipar ni boleh tumpang sekaki (^^)

Mula-mula mestila pergi ke kebun strawbery kan ..
kedai yang dimaksudkan
Jalan2 tengok harga dulu sebelum membeli [cuci2 mata]
aiskrim = sedap, Strawbery coklat = sedap2


Cara-cara membuat strawbery coklat:-
1. Cucuk-cucukkan buah strawbery dan celup ke dalam cecair coklat seperti di atas [hati2 sebab panas]
2. Tara..dah boleh makan .. nak sedap tunggu sampai coklat tersebut keras dulu [feel perut lapa je]

perasan tak?? qalish dh botak hehe
 

Nak tengok qalish yang COMEL??

jom semua klik sekali dekat 'red bird' mashi!!
[cian dia sorang2 dekat sebelah kiri tu]

20 comments:

dyabunga said...

sedapnye strawberry coklat..lama tak mkn

mashitah ismail said...

(^^) .. dya selalu pergi CH ke?

nanakimie said...

teringin nk mkn strawbery coklat:)

QasehnyaRania said...

sukanya strawberry coklat...lama takmakan :)nak kena buat nih...

ciksu tag mashi jom join
http://lobaksusue.blogspot.com/2012/02/luna-shoppe-giveaway.html

mashitah ismail said...

nanakimie: best2, jom kte buat rombongan ke CH nak?

mashitah ismail said...

qasehnya Rania: majoriti yang suka makan mmg org perempuan .. sedap rasa ala2 masam manis sikit.. (^^)

terima kasih sbb sudi tag mashi :)

Ibu Darwisy said...

hehehe.. kat CH sejuk..kejap jer keras cekelatnyer...

mashitah ismail said...

ibu darwisy:: skrg CH tak sejuk sgt.. :( byk pokok2 dah ditebang ..

mizzkechique said...

xpernah mkn strawberry choc sbb xsuke strawberry.. :P

mashitah ismail said...

mizzkechique: suka makan buah ape? jom buat durian coklat (^^)

fiza said...

Sedapnyaaaa....☺☺

mashitah ismail said...

fiza: nyam2 .. (^^) rasa nak mkn jer kan..

Diana @ bilakukatacinta said...

bestnya stoberi coklat.... hehe...

fieda said...

strawberry coklat mmg sedap la..aritu kak fieda wat sendiri kt umah..puas mkn ..buah kirim kt kawan belikan..

mas saari said...

memang sedap!! akak kalau dapat strawberi boleh lupa semuanya..

mashitah ismail said...

kak fieda: rajin akak buat, nnt raya nak dtg umah boleh?? hehe (^^)

mashitah ismail said...

kak mas saari: eh jgn lupa semua kak..merajok pulak cik abg akak nnt (^^)

Tihara said...

best nye stoberi selup coklat ;)

mashitah ismail said...

tihara: best+sedap2 :)

MrS. F!zA said...

tk bape gemar stoberi coklat..hehhe..lg suka buah stoberi mkn begitu saja..ekekke